اثر جهانی اردبیل درگیر مهندسی معکوس
لینک های ویژه!
پیشنهاد می کنیم صفحات زیر را مشاهده نمایید:

کسب درآمد از فروش فایل
پروژه معماری
انجمن مهندسی معماری
آموزش تری دی مکس
پاورپوینت معماری
خرید بک لینک قوی
معرفی سایت های برتر
دانلود تحقیق
مصالح ساختمانی
مجله تفریحی
دانلود پروژه عمران
دانلود پروژه معماری
خرید رپورتاژ آگهی
نیشابور
مجله تفریحی و سرگرمی
خرید رپورتاژ آگهی ارزان
فروش فایل
دانلود پلان
دانلود مقاله و پروژه
خدمات ساختمانی
خرید بک لینک
کسب درآمد
آموزش 3d max
لوازم و تجهیزات ساختمانی
خدمات تاسیساتی ساختمان
آموزش کسب درآمد از اینترنت

تاریخ : شنبه 19 ارديبهشت 1394
بازدید : 456
نویسنده : محمد غفوری تبار

اثر جهانی اردبیل درگیر مهندسی معکوس

مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان تنها اثر جهانی استان از ۲۰ سال پیش شاهد اجرای طرح ساماندهی است طرحی که به عقیده کارشناسان تداوم آن با روند فعلی، مانعی برای توسعه گردشگری به شمار می رود.
مهر نوشت: زمانی که نیاکان صفوی در قرن های هفت و هشت هجری قمری اقدام به ساخت این بنا کردند، شکوه و جلالی به اردبیل افزوده شد که نام این شهر را به کتاب های تاریخ برد و هرجا از عرفان، دین و معماری ایرانی اسلامی سخن می راندند نام اردبیل در میان نام های دیگر می درخشید.
نوادگان شیخ صفی الدین اردبیلی عارف نامدار صفوی با هدف ماندگار ساختن نام جد خود در پیرامون محل تدفین و خانقاه وی بنایی ساختند و هر شاهی که بر مسند حکومت صفوی نشست به جلال و جبروت آن افزود تا جایی که شمار خدم و حشم این بنا حتی از کاخ های پادشاهی زمان خود فزونی گرفت.
تمام هنر و اصالت معماری خاندان صفوی با ظرافت در گوشه گوشه این بنا جا گرفت و هنرمندان در رشته های مختلف هر یک دستی بر سر و روی آن کشیدند. در واقع این بنا بعدها به عنوان نماد حکومت شیعی که شاه اسماعیل صفوی را پشت سر داشت شهرت گرفت و آوازه آن مرزها را پیمود و مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی نظر تمامی کارشناسان خارجی و داخلی برای ثبت جهانی را به خود جلب کرد.
اما حال و روز این بنا تا زمانی که شاهان صفوی یکی پس از دیگری به اردبیل سفر می کردند خوش بود و طی سال های پس از آن دست دشمنان داخلی و خارجی از این بنا کوتاه نشد و ذره ذره شکل و چهره بنا از رونق افتاد و اسباب و اثاث و مواریث و موقوفات آن به تاراج رفت.
علاوه بر این مجموعه شیخ صفی امروز درگیر طرحی برای ساماندهی است، طرحی که در قالب آزادسازی محدوده آغاز و به اکتشاف و بازسازی و مرمت بخش های مختلف رسید، اما امروز به دلایل مختلف از جمله عدم تخصیص اعتبار مناسب، هزینه کردهای نامناسب و حتی برنامه ریزی غیراصولی و غیرکارشناسی زمانی برای اتمام آن متصور نیست.
ادامه: http://forum.saze20.ir/showthread.php?tid=1577
 





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








پرداختن به موضوعات مختلف در این سایت چگونه است ؟

RSS

Powered By
loxblog.Com